Salesforce jest jednym z najpopularniejszych systemów CRM na świecie. CRM to skrót od Customer Relationship Management, czyli: zarządzanie relacjami z klientem. W praktyce systemy takie znajdują zastosowanie w wielu różnych aspektach działania przedsiębiorstw, w których w grę wchodzi klient.
Przykładowo: proces reklamacji towaru – Salesforce umożliwia przeprowadzenie wszystkich kroków, od przyjęcia formularza, aż do rozwiązania problemu.
Wszystkie dane wykorzystywane są do generowania raportów i przewidywania tendencji w przyszłości.
Ten przykład jest jednak jedynie wierzchołkiem góry lodowej.
Przy pomocy Salesforce’a możemy zbudować:
- sklep internetowy,
- aplikację do kontrolowania temperatury w lodówkach laboratorium
- albo platformę do zarządzania pracą restauracji.
Wszystko zależy od tego, z jakich narzędzi korzystamy i oczywiście od tego, czego będzie potrzebował nasz klient.
Podstawowe narzędzia i funkcjonalności w Salesforce dają się skonfigurować przy pomocy myszki, a klawiatura przydaje się jedynie do uzupełniania pól w formularzach. Kluczem jest tutaj jednak słowo “podstawowe”.
Jak wielu klientów w branży IT chciałoby korzystać z systemu, który nie daje im możliwości dostosowania go do własnych potrzeb?
Tu właśnie pojawia się rola Salesforce developera.
Czasami zdarza się, że konkretne rozwiązania są bardziej skomplikowane i indywidualne, ale z pomocą przychodzi nam Salesforce Developer, który potrafi wdrożyć systemy naprawcze za pomocą kodu i znajomości systemu administracyjnego.
Rozwiązania, które możemy stworzyć bez użycia kodu, są jednak dużo wygodniejsze z punktu widzenia klienta, ponieważ po zakończeniu projektu, zmiany w logice biznesowej mogą być wprowadzone bez pomocy z zewnątrz. Z tego właśnie powodu tam gdzie jest to możliwe, unikamy programowania, aby w przyszłości oszczędzić problemów i klientowi i sobie.
W Salesforce większość często spotykanych problemów została już rozwiązana przez twórców systemu. Choć jest to niekwestionowaną zaletą oraz znaczną oszczędnością czasu, często zdarza się, że wśród potrzeb klienta pojawia się zmiana detalu w standardowej funkcjonalności.
Dostosowanie gotowej platformy do wymagań biznesowych przedsiębiorcy bywa często naprawdę niełatwym, ale ciekawym wyzwaniem. Do naszych najprostszych zadań należy budowanie nowych stron i funkcjonalności. W swoich projektach zajmujemy się zarówno logiką aplikacji, jak i jej odpowiednim wyglądem.